Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Czy ktoś może mi pomóc z wydrukiem?

Czy ktoś może mi pomóc z wydrukiem? 08/03/2014 08:17 #8124

Witam. Jestem nowy na forum i świeżak w temacie druku 3D. Mam pytanie: czy ktoś mógłby mi pomóc z wydrukiem tego przedmiotu (plik .stl w załączniku)?



Wydrukowałem go przy takich parametrach:

wysokość warstwy: 0.2 mm
temperatura głowicy: 250 stopni C
temperatura stołu: 30 stopni C
wypełnienie: 10%
support: brak
materiał: ABS 3mm

ale model popękał (zdjęcie w załączniku)

WP_20140803_0051.jpg


WP_20140803_0061.jpg



i do tego lewituje - dół się podwinął prawie na połowie podstawy (również zdjęcia)

WP_20140803_0081.jpg


WP_20140803_0091.jpg



Proszę o szybką poradę jak dobrać parametry aby wydruk był prawidłowy
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 08/03/2014 09:04 przez km183.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Czy ktoś może mi pomóc z wydrukiem? 08/03/2014 18:19 #8125

Na pewno za niska temperatura stołu.
30 oC to prawie jak bez grzania stołu - to do PLA a też i małych wydruków.
ABS wymaga około 100oC na stole a przy dużych obiektach to powinna być komora.
Ewentualnie można zrobić osłony drukarce otwartej z każdej strony.
Do małych wydruków to szanse na takie efekty pęknięć są niewielkie.
Albo spróbuj pociąć obiekt na części, które potem skleisz.

Z tego modelu, który nie jest zbyt zniszczony możesz jeszcze zrobić naprawę.
To wymaga ściśnięcia i ogrzewania w komorze termicznej, aby połączyć warstwy.
Gorzej by było, jakby głowica niszczyła odspajające się niższe warstwy.

Ten przykład pokazuje wyraźnie, że większe modele w dobrej jakości są niestety możliwe do uzyskania tylko na droższym sprzęcie z zamkniętą komorą.
  • animos
  • animos Avatar
  • Offline
  • Posty: 144
  • Podziękowania: 1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Czy ktoś może mi pomóc z wydrukiem? 09/22/2014 14:10 #8198

I jak udało się coś z tym zrobić?
Bo chodzi o to że w wyniku różnic temperatur na dole i górze wydruku następują inne naprężenia, filament na górze bardziej się kurczy niż ten na dole.
I koniecznie ustaw shell (to grubość ściany) na przynajmniej 0,6-1.0 oraz wypełnienie przynajmniej 30-40%, ściany nie dały rady naprężeniom bo nie miały oparcia i mocowania w wypełnieniu.
Ostatnio zmieniany: 09/22/2014 19:08 przez członekramieniawysunietynaczolo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Czy ktoś może mi pomóc z wydrukiem? 09/23/2014 10:31 #8199

WItam
Jest to problem z którym wszyscy sie zetkneli. Na początku przygody z 3d też miałem takie efekty. Więc musisz podnieść temperature stołu do 95 stopni, póżniej obuduj cała drukarke aby na Twój wydruk nie działał jak to się potocznie mówi "szok termiczny". Podnieś też wentylator na ektruderze tak aby dmuchał powietrzem na tulejka do której jest przykręcona głowica, a nie na sam wydruk.. A na koniec, jak napisałeś masz ustawioną grybość warstwy 0,2mm i oczywście dysze w głowicy też masz zamontowaną 0,2mm czy jakąś inną? I jeszcze jedna mała rada, jak drukarka zakończy prace to odczekaj 10-15 minut aż w "komorze" w której pracuje drukarka spadnie temperatura, bo jeżeli wydruk jest jeszcze gorący i "owieje" go chłodniejsze powietrze to w skutek "szoku termicznego" tworzywo szybko zacznie się kurczyć i będzie słychać trzaski pękającego i rozdzielającego się na warstwy wydruku.

robert
  • kubus838
  • kubus838 Avatar
  • Offline
  • Posty: 19
  • Podziękowania: 4
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013