Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Odkształcony wydruk...

Odkształcony wydruk... 04/11/2014 11:40 #7881

Cześć!
Jestem Świeżakiem w temacie druku 3d i mam problem z wydrukiem :(
Warstwy wydruku na spodzie są szersze niż pozostałe, dodatkowo spód wydruku unosi się ku górze (czyli spód jest zaokrąglony tym bardziej im wydruk jest wyższy), a na ściankach bocznych pojawiają się pasma "dziurek" (dokładnie na przeciwległych ściankach po przekątnej)...
Mam też wrażenie że warstwy są przesunięte względem siebie.

Co mogę zrobić aby temu zapobiec?
Proszę Was o radę :)
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 04/11/2014 11:42 przez Werek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odkształcony wydruk... 04/11/2014 20:09 #7882

Cześć!

Nie przejmuj się, każda droga do sukcesu usiana jest problemami ;)

Szerokość pierwszej warstwy wynika ze zbytnio podniesionego stołu.
Poprostu ilość materiału wytłaczana dla warstwy np. 0.2mm musi się zmieścić w odległości np. 0.09 mm (pomiędzy stołem a dyszą).
Jeżeli po obniżeniu stołu Twój wydruk się odkleja, spróbuj odtłuścić szybę, np acetonem lub spirytusem.

Aby rozwiązać Twój problem potrzebuję paru istotnych informacji:
1. W czym generujesz g-code?
2. W jakiej temperaturze drukujesz ? dysza/stół
3. Czy materiał którego używasz to PLA?


Nie do końca wiem o jakie dziurki ci chodzi?
  • admin
  • admin Avatar
  • Offline
  • Posty: 200
  • Podziękowania: 2
Pozdrawiam,

Administrator RepRapforum.pl
admin[@]reprapforum.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odkształcony wydruk... 04/12/2014 08:34 #7883

Dziękuję za odpowiedz, dziś wieczorem popróbuję z wysokością stołu.
1. Slic3r
2. Dysza - 190, Stół - 70
3. PLA

Dziurki - zagłębienia w ścianach równoległych po przekątnej..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odkształcony wydruk... 04/14/2014 13:38 #7887

Dziękuję, obniżyłam stół, jest trochę lepiej, jednak wydruk jeszcze nie wygląda za dobrze..
Poniżej foty..
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odkształcony wydruk... 04/15/2014 09:46 #7890

Miałem problem z rogami przy zbyt wysokiej temperaturze stołu. Spróbuj zmniejszyć trochę temperaturę a tak poza tym ja drukuję teraz na stole 40 stopni.
Najpierw rozgrzewa stół do 60 smaruję go takimi pałeczkami z plastiku do wytłaczarek plastikowych takich na gorąco (można je kupić w e-leclerc) jak dla mnie idealne. Po smarowaniu czekam aż stół ostygnie tak do 40-30 stopi i drukuję na to.

Rogi to efekt wysokiej temperatury od stołu.
Pozdro
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013