Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 02/28/2014 11:08 #7789

Witajcie!
Mam kłopot widoczny na zdjęciach. Czyli - otoczka (rondo? brim w każdym razie) ma zupełnie inny wygląd niż wydruk właściwy. Z jakiś przyczyn robią się gluty, które najpierw odklejają się miejscowo od stołu a potem zahaczają o głowicę i wyruk sie odrywa i idzie do kosza. Radze sobie patrząc maszynie na ręce i odcinając odstające kawałki, ale nie moge oprzeć się wrażeniu, że robię coś źle.

Maszynka to leapfrog creatr. Temp stołu - 70C, ekstruder - 180, materiał PLA. Tnę slic3rem, przesyłam komendy z Repetiera. Gkod pierszej wartstwy w załączniku.

NIe mam pomysłu, proszę o wsparice :/
Załączniki:
  • piachoo
  • piachoo Avatar
  • Offline
  • Posty: 7
  • Podziękowania: 1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): emartinelli

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 02/28/2014 12:13 #7792

To nie do końca rozwiązanie, ale może spróbuj zamiast brimu puścić wydruk z raftem... powinno tez dobrze trzymać wydruk a moze nie będzie występował ten problem...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 02/28/2014 16:20 #7795

Sprobuje, moze raft nie bedzie sie odklejal. Ale rzecz jest dziwna..
  • piachoo
  • piachoo Avatar
  • Offline
  • Posty: 7
  • Podziękowania: 1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 03/01/2014 19:01 #7800

na moje oko moz byc zwyczajnie za duzo filamentu podawane vs wysokosc warstwy, czyli jelsi prblem jest tylko na pierwszej, to zle ustawione zero Z.
  • yru
  • yru Avatar
  • Offline
  • Posty: 308
  • Podziękowania: 2
otwarty projekt drukarki golemD - www.thingiverse.com/thing:141321
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 03/03/2014 10:48 #7802

yru,
co do części, że za dużo filamentu to się zgadzam. Natomiast jak spojrzysz na pionowe linie, to one są ok, a są na tej samej warstwie. Rozumiem, że W zapisie
G1 X52 Y125.69 E2.89565 F720
F oznacza prędkość posuwu głowicy a prędkością ekstrudera nie steruje się w ogóle? (Zastanawiam się, czy tu nie jest coś popsute)

Jesli tak, to po co jest F w takim kawałku:
G1 E-1 F1800
?

Wyrazy,
piachoo
  • piachoo
  • piachoo Avatar
  • Offline
  • Posty: 7
  • Podziękowania: 1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 03/03/2014 16:49 #7804

a te pionowe to nie support przypadkiem? jesli tak, to on jest rzadko i ma gdzie sie rozplynac.

ilosc materialu na przekroj kladzionej nici wychodzi ze stosunku dlugosci XY i E, predkosc nie ma na niego wplywu, puki nie przekroczymy max dla danego ekstrudera+glowicy
  • yru
  • yru Avatar
  • Offline
  • Posty: 308
  • Podziękowania: 2
otwarty projekt drukarki golemD - www.thingiverse.com/thing:141321
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 03/08/2014 12:43 #7822

prześledziłem Gkod i wychodzi co nastepuje:
tam, gdzie jest opaska ekstruder podaje 0,067 mm filamentu na mm posuwu
tam, gdzie jest ładnie - 0,036 mm/mm

Czyli slic3r coś psuje. Przyznam, że żadne z ustawień nie wygląda mi na odpowiednie.

help..
  • piachoo
  • piachoo Avatar
  • Offline
  • Posty: 7
  • Podziękowania: 1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kłopot przy pierwszej warstiwe - PLA 03/08/2014 20:11 #7824

Nie masz przypadkiem ustawione, żeby pierwsza warstwa była 200% normalnej? Kiedyś było takie bezsensowne ustawienie jako domyślne.
To chyba jest w Print Settings -> Advanced -> Extrusion width -> first layer - wpisz 100% jeśli masz coś innego.
Ewentualnie sprawdź też Layers and perimeters-> First layer height czy jest taka sama.

No i sprawdź czy na pewno podaje tyle plastiku ile powinien, czyli np. w hoście kliknij żeby wciągnął 10mm filamentu i czy tyle faktycznie tyle weszło w głowicę (konieczna linijka i marker ;) ). Oczywiście masz zmierzyć wciągany filament, a nie wypluwany.
  • viresx
  • viresx Avatar
  • Offline
  • Posty: 351
  • Podziękowania: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013