Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Model z PLA łatwo się łamie. Dlaczego?

Model z PLA łatwo się łamie. Dlaczego? 01/31/2014 11:26 #7580

Witam,
Mam drukarkę z dwiema głowicami ale bez podgrzewanego stołu.
pierwsza drukuje z ABS tratwę i potem na tym drukowany jest model z PLA.
Problem jest taki że model ten jest "łatwo łamliwy". Przy grubości ścianki około 2mm, po odklejeniu (bezproblemowym zaznaczam), model jest dość kiepskiej jakości i łatwo się odkształca w dłoni i łatwo go przełamać.
Odległość głowicy od stołu to ok. 0,6 mm. Zaznaczam że z ABS wszystko wychodzi pięknie a z PLA nie.
Próbowałem z różnymi temperaturami. Od 190 do 260 stopni bez jakiejś specjalnej gradacji.
Prędkość nie ma też raczej znaczenia. Krawędzie wydruku podnoszą się podczas drukowania, zwłaszcza przy pojedynczych ściankach.
Materiał łatwo wychodzi z dyszy i jest równo nakładany. Jednak po wydruku powierzchnia jest baaaaardzo chropowata i czasem nawet ażurowa.
Ma ktoś może jakiś pomysł?
Z informacji przeczytanych na forum użytkownicy mają problem raczej z ABS niż z PLA.
dzięki za pomoc.
pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Model z PLA łatwo się łamie. Dlaczego? 02/28/2014 15:47 #7794

Czołem
punkt topnienia PLA jest koło 150-160C. Może spróbuj niższą temperaturę? Po krótkiej optymalizacji używam 175C dla przezroczystego PLA. Duży model właśnie się drukuje i zobaczymy jak to wyjdzie...
  • piachoo
  • piachoo Avatar
  • Offline
  • Posty: 7
  • Podziękowania: 1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013