Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Metoda traconego PLA

Metoda traconego PLA 01/23/2014 12:17 #7522

Ostatnio w komentarzach do centrumdruku3d.pl/wydrukuj-sobie-klamke-...setny/#disqus_thread Wulfnor wsadził taki, niezwykły filmik:

Ktoś coś próbował? Chętnie napiszę więcej na ten temat:D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Metoda traconego PLA 01/24/2014 14:43 #7547

To technologia odlewów znana od setek lat.
Nasi praprasprapradziadowie wykonywali modele z wosku zalewali czymś w rodzaju gipsu , wytapiali wosk a powstałą komorę wypełniali właściwm metalem , zwykle srebrem albo złotem.
Nazywano tą metodę "na wosk tracony" , otrzymane odlewy były doskonałej jakości .
Mistrzami byli złotnicy z Norymbergii których wyroby są niedoścignione nawet przy dzisiejszej technologii.
Do wykonania modelu można użyć wielu materiałów , w tym tworzyw sztucznych . Jedynym warunkiem jest możliwość termicznego usunięcia modelu z gipsowej formy bez pozostawienia zanieczyszczeń .
Jeżeli może być to PLA - to posiadacze drukarek FDM mają ogromne pole do popisu , ale może to być również styrodur wycinany na ploterach termicznych.
Prawdziwą rewolucję wprowadzają tutaj drukarki fotopolimerowe i ich digital wax.
B9C oferuje również taką żywicę a efekty zastosowania widać poniżej . Zdjęcia pochodzą ze strony b9creator.com/

wydruk modelu

dv1.JPG

dv3.JPG



odlew wykonany powyższą metodą

dv2.JPG

dv4.JPG


Jeszcze film pokazujący całą technologię

  • fab_robol
  • fab_robol Avatar
  • Offline
  • Posty: 255
  • Podziękowania: 5
Ostatnio zmieniany: 02/05/2014 19:50 przez fab_robol. Powód: dodatkowy materiał
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013