Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM)

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 00:54 #7306

Witam Drogich Repraperów:)
Jestem nowym użytkownikiem forum i początkującym reprapowiczem:) Miło mi więc gościć w waszych progach:) Ale mam problem :unsure: ...
Od początku użytkowania drukarki ( RapCraft 1.3 ) pojawia się ten sam problem regularnych karbowanych powierzchni, co widać dobrze na załączonych zdjęciach.
Drukowałam na warstwie 0.2, przy warstwie 0.1 ten efekt był mniejszy ale w dalszym ciągu widoczny. Drukarka była w trakcie serwisowana ale ten problem nie zniknął. Nie mam nawet pomysłu co może być przyczyną, jakie parametry pozmieniać. Czy drukarka jest źle skalibrowana? Liczę na wasze doświadczenie i fachową pomoc dla żółtodzioba ;) Może ktoś się już z tym spotkał? Będę wdzięczna za wszelkie rady...
Pozdrawiam Was serdecznie ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 01:08 #7307

Nie wiem czy załączyły się zdjęcia do posta, więc dodaję jeszcze raz:

DSC_0922.JPG


DSC_0923.JPG


DSC_0925.JPG


DSC_0926.JPG
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 11:27 #7308

To jest wina mechaniki drukarki, dokładniej prowadzenia osi Z (góra/dół). Ciężko tu coś doradzić - musisz męczyć producenta.
  • BlazakoV
  • BlazakoV Avatar
  • Offline
  • Posty: 453
  • Podziękowania: 13
FreeDim - drukarki fotopolimerowe
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 18:12 #7312

Czy to jest wydruk w ABS? grzejesz stol? mam 2 teorie nie wiem czy te karby sa na jednej warstwie czy po ukosie jak zwoje gwintu widze ze raczej na jednej warstwie.
Po pierwsze karb moglby sie pojawiac gdy sruba osi Z bije wowczas stol porusza sie z odchylkami.
Po drogie zwroc uwage na momenty wlaczenia grzania stolu jesli w trakcie grzania robi sie karb a w momecie gdy przestaje grzac sie przeweza to masz juz odpowiedz, przjrzyj sie czy regolarnosc karbow jest w zwiazku z cyklami grzania stolu.
Grzany stol troszke sie unosi nie grzany opada wiec raz jest blizej dyszy a raz nizej co za tym idzie zmienia sie szerokosc scianki w wydruku.

Zauwazylem to gdy drukowalem na zimno w PLA i na grzanym stole. Teraz nie mam szyby w Mi3 tylko kapton na samym PCB wiec caly czas gdy drukuje temerpatura nie przekracza 110sC zatem stol caly czas zachowuje swoja wysokosc i karbow nie mam.

Stawialbym na bicie sruby osi Z jesli karby pasuja do skoku gwinu w srubie.
  • multimen
  • multimen Avatar
  • Offline
  • Posty: 76
  • Podziękowania: 2
Ostatnio zmieniany: 11/03/2013 18:34 przez multimen.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 19:27 #7313

Wydruki są z PLA bez grzania stolika, jak ale jak podgrzewałam stolik na 210 stopni to było tak samo:(
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 19:51 #7314

głupotę napisałam, stolik był grzany na 60 stopni, a głowica na 210, ale to chyba nie ma znaczenia. Czy tą oś Z można jakoś samodzielnie wyregulować?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 20:42 #7315

Popatrz na lacznik sruby z osia silnika (coupler) podczas obrotu nie powinno byc bicia w osi jesli sa 2 sruby zaciskowe na osi mozna probowac to wyregolowac jesli jest bicie i nie da sie tego wyregolowac trzeba by poszukac innego lacznika ja w zastepstwie sam sobie wydrukowalem z PLA taki lacznik i jeden jest miodzio :) kreci gladko drogi juz kreci gorzej bo niechialo mi sie tego poprawiac ( mam miec wytoczone z alum couplery) .

Patrze na Omni3D i zastanawiam sie czasem po co ludzie tak kombinuja wydziwiaja cuduja jakby to byly jakies zawody w wymyslaniu dziwolagow, rozwiazanie osi Z ze stolem na jedenj prowadnicy i srubie, wrozy klopoty :). Ja szukam rozwiazan prostych najskuteczniejszych widze ze inni niekoniecznie skutecznych byle innych cos na rozumowanie made in ITALY nie wazne ze nie dziala wazne ze jest piekne :) bo najwazniejsze jest by wygladalo, ale maszyna jest po to by dzialala jak nalezy a nie wygladala.

Nie jestem pewien czy z tym cos zrobisz przy takiej konstrukcji drukarki.
Ale zastanawia mnie dlaczego tak drukuje, masz mozliwosc nagrac filmik podczas drukowania tak by pokazac drukowanie i prace stolu i osi Z no i dzwiek zeby byl :) musialbym sie przyjzec.

Wydruki nie maja falowania tylko jedna warstwe jakby szersza od pozostalych zazwyczaj sruba powoduje ze po lewej jest wybrzuszenie a po prawej wglebienie i na odwrot a tu z obu stron jest wybrzuszone, nie masz czasem w slicerze jakiejs korekcji ustawionej co kilka warstw? Czym generujesz gcode.?
  • multimen
  • multimen Avatar
  • Offline
  • Posty: 76
  • Podziękowania: 2
Ostatnio zmieniany: 11/03/2013 21:19 przez multimen.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/03/2013 21:45 #7316

W końcu drukarka od Omni jest inspirowana (nawet bardzo mocno) inną drukarką, więc musieli trochę pozmieniać i nawymyślać, żeby nie było plagiatu i było autorsko:P Wyszło jak wyszło:P Firmie chyba bardziej zależy na ilości sprzedanych drukarek a nie na jakości, przeciętny Kowalski sobie ze sprzętem nie poradzi:/ Drukarka była serwisowana ze względu na wariacje osi Z ale jak widać nie do końca udało się naprawić, szkoda, że nie sprawdzają sprzętu przed wydaniem klientowi:(

Będę dalej kombinować jutro, więc może jakiś filmik z drukowania we wtorek tu wrzucę.
Używam Cury do generowania gcodów, a tą korekcje to ewentualnie gdzie sprawdzić czy jest ustawiona?
Dzięki za wsparcie:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/04/2013 21:39 #7322

No własnie gdyby zostawili stol na dole na ruchomej osi a podnosili na z os x na prowadnicach po obu stronach bylo by to bardziej logiczna, a ruchomy stol na jednej prowadnicy z platikowymy drukowanymi osadzeniami to lekka przesada co z tego ze rama sztywna skoro reszta dynda.
Stol wychyla sie w prawo i lewo wiec czesc sily musi przeniesc sruba osi Z bo to 2 punkt podparcia prowadnica minimalny luz musi posiadac inaczej by miala duze opory toczenia w posuwie logika podpowiada by podarcie bylo na koncach wychylu stolu zgodnie z kierunkiem jego poruszania sie.
Gwint sruby i nakretka czasem nie sa liniowe bo to elementy robione masowo , chyba ze to trapezowka.
W mojej pierwszej drukarce mimo ze bicia nie bylo na srubach osi z a prowadnice byly 4 to sztywne mocowanie nakretki do ramy stolu powodowalo chwianie poprzeczne do osi stolu pomoglo wstawienie nakretki docisnietej paskownikiem przykeconym do ramy stolu z 2 sprezynami wtedy nakretka mogla sobie swirowac do woli bo byla lekko zaokraglona na styku z rama stolu.

Mysle czy mozna by w tym przypadku dodrukowac uchwyty i dolozyc 2 prowadnice po stronie gdzie stol jest luzem bylo by lozyskowanie w trojkacie.
A na srubie trzeba by sprawdzic czy nakretka podnoszaca ma swobode czy bijac chwieje rama osi Y.W Prusa i3 bijaca sruba m5 potrafi lekko nagiac prowadnice i przesunac dysze na boki co wywola fale wiec jest istotne by albo dobrze je spiac, albo wymienic prowadnice na grubsze, tylko po co chyba prosciej i taniej jest usunac bicie na srubie ! :)

Velleman juz produkuje kit aluminiowy ktory stosuje kuku producentow drukarek wyglda ona prosto elegancko i kosztuje przesade, tam glowica jest na sztywno po srodku osi Z tylko stol porusza sie w prawo/lewo i przod/tyl. Wada- to male pole druku przy duzych gabarytach zewnetrznych drukarki.

W Mi3 mysle wstawic stol alum 25x25 bo przy takiej ramie z lekka modyfikacja plastikow osi Z ( wymiana bez koniecznosci wiercenia nowych otworow w ramie) wuzek z glowica bedzie w stanie pracowac w polu :) chocby nawet 24x22 to zawsze wiecej niz 20x20 bo przy tym stole brzegi i tak sa chlodniejsze wiec 20x20 to tylko teoria a wydrukowanie czegos dluzszego tylko po przekatnej. Trzeba zbudowac nowa :) ze stolem 30x30 Mi3XXL ( i wlasnie przyszla mi do glowy konstrukcja nowej drukarki :D) trzeba ja szkicnac zniam zapomne)
  • multimen
  • multimen Avatar
  • Offline
  • Posty: 76
  • Podziękowania: 2
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/05/2013 06:38 #7323

Widzę delikatne przerwy w wypełnieniu płaskiej powierzchni - trochę jakby za mało kroków na extruderze - może jego zła kalibracja. Zanim zaczniesz mechanicznie walczyć z drukarką spróbuj mojego tutoriala na kalibrację extrudera
mojreprap.pl/index.php?route=information...on&information_id=15
  • u-design
  • u-design Avatar
  • Offline
  • Posty: 813
  • Podziękowania: 2
Zawsze mówię to co myślę, choć nie każdy to lubi ... [Liroy]
3NOVATICA
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): multimen

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/05/2013 12:08 #7327

Radze posluchac Krzyśka jednak co stary wyjadacz to stary wyjadacz :) jak to nie pomoze to nacisk na producenta.
  • multimen
  • multimen Avatar
  • Offline
  • Posty: 76
  • Podziękowania: 2
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/05/2013 13:27 #7328

Oczywiście kalibracja extrudera to nie metoda i lekarstwo na każde zło, ale warto spróbować - niekiedy pomaga.
  • u-design
  • u-design Avatar
  • Offline
  • Posty: 813
  • Podziękowania: 2
Zawsze mówię to co myślę, choć nie każdy to lubi ... [Liroy]
3NOVATICA
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/06/2013 10:34 #7330

Może inaczej - kalibracja ekstrudera o której pisze Krzysiek to sposób na zamaskowanie wad których nie da się pozbyć w inny sposób. Robienie tego w oderwaniu od sprawdzenia mechaniki to jak kładzenie nowej farby na odpadający tynk.
  • BlazakoV
  • BlazakoV Avatar
  • Offline
  • Posty: 453
  • Podziękowania: 13
FreeDim - drukarki fotopolimerowe
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/06/2013 10:43 #7331

Dzięki za rady:) Dzięki U-design za linka do Twojego tutka, wygląda jakby to było rozwiązanie mojego problemu, jeszcze nie wiem jak się za to zabrać ale i tak chwilowo stoje w miejscu bo kompa oddałam do serwisu, ale z pewnością jeszcze będę się konsultować:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KARBOWANA POWIERZCHNIA WYDRUKÓW ( PROBLEM) 11/06/2013 16:18 #7332

BlazakoV, to nie jest maskowanie a jedna z przyczyn tego problemu. Trzeba sprawdzić:
- prowadzenie i napęd osi Z
- drożność głowicy
- zębatkę/radełko extrudera wpychająca filament
- przepływ extrudera
  • u-design
  • u-design Avatar
  • Offline
  • Posty: 813
  • Podziękowania: 2
Zawsze mówię to co myślę, choć nie każdy to lubi ... [Liroy]
3NOVATICA
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013