Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: kurczenie sie wydruku z abs.

kurczenie sie wydruku z abs. 10/18/2013 12:53 #7262

witam walcze z ABS druk na mojej interptetacji i3 druk direct drivem z mala predkoscia temperatura 235stopni stol mam na 110 klejic sie kleji drukuje poczatek ideal ladnie zamyka pierwsze warstwy no i tu koniec ladnej histori im wyzej tym gorzej zwlaszcza w rogach scianki boczne sie zapadaja do srodka. Podejzewam ze musze zwiekszyc flow na obrysie bo abs sie troche rozciaga i potem kurczy ale jak zwieksze flow to bedzie za duzo plastiku. Gdzie jest blad? predkosci sa male wypelnienie 60mm/s obrys chyba 30 dysza 0.3 warstwa 0.24
  • multimen
  • multimen Avatar
  • Offline
  • Posty: 76
  • Podziękowania: 2
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kurczenie sie wydruku z abs. 10/19/2013 18:31 #7263

A masz możliwość zamieszczenia jakiś fotek jak to wygląda? Łatwiej by było ocenić...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kurczenie sie wydruku z abs. 10/19/2013 21:53 #7264

Jak mały jest wydruk? Może powinieneś postawić kilka przedmiotów obok siebie bo nie nadążają się chłodzić?

Przydałaby się fotka, nawet z telefonu.
  • BlazakoV
  • BlazakoV Avatar
  • Offline
  • Posty: 453
  • Podziękowania: 13
FreeDim - drukarki fotopolimerowe
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kurczenie sie wydruku z abs. 10/20/2013 14:58 #7266

:) hehe postaram sie cos wrzucic na jakis serwer , bo wyglada to tak jakby ktos napompowany balon scisnol i zostaje przewezenie w miejscu scisniecia :) co mnie wkurzalo, wiec poswiecilem 5 metrow ABS uahahaha i 6 godzin kombinowalem w slic3r z ustawieniami predkosci poszczegolnych partji druku , po kilkunastu experymentach znalazlem takie ustawienia ze kopara mi opadla bo wydruki sa ladniejsze niz w PLA .

Problem w tym ze uzywam hosta i regoluje Feedrate suwakiem np 80 % jak cos wychodzi poza obrys scianki i 90% jak jedzie normalnie czy zaweza obrys ogolnie na 85% moze isc caly czas tyle ze drukuje powoli bo mam direc drive. Ale to nie koniec sowakiem florate ustawiam na 115% wiec wytlacza wiecej plastiku ogolem. Teraz pytanie jak bede mial smart controler! to musze w slic3r zmienic extruzje podstawowa o 15% wiecej zeby uzyskac ten sam efect co sowak florate podczas duku? Pozniej drukarka bedzie drokowac sama to co poda gcode , tylko feed-a mozna zmienic, niby na 100% tez drukuje ale troszke sie obkurczaja ostre rogi, inna sprawa co zrobic zeby nie podnosily sie krawedzie bedace prawie w powietrzu! mam zamontowac wiatrak? czy to zalezy od ilosci i temeratury plastiku ciezko jest wydrukowac kulke np. mam jeszcze problem marlinem i grzaniem stolu ale to zaloze w odpowiednim dziale.

fotki wydruku

Nie mam fotki tego zapadania sie ale wstawilem fotki tego jak teraz drukuje i jeden przyklad tego co bylo 2 dni temu. Bylo by pieknie gdyby nie 2 awarie rozwarstwil mi sie wydruk bo mialem lakki przeciag :) no i nie wiem jak sie ustawia termostat w marlinie temperatura mi skacze przy 240 ustawionych od 236 do 246 bohhhh i nie wiem jak zmienic te pidy bo chyba o nie chodzi? no i klikanie przekaznika od stolu w starym marlinie tylko sie wlaczal i wylaczal teraz caly czas klika i nie moge dojsc do 110 stopni bo sie zaczyna wypalac przekaznik mam MK2b i zasilacz 12V 30A.
  • multimen
  • multimen Avatar
  • Offline
  • Posty: 76
  • Podziękowania: 2
Ostatnio zmieniany: 10/20/2013 16:13 przez multimen.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kurczenie sie wydruku z abs. 04/15/2014 09:50 #7891

Miałem ten sam problem jak zmniejszyłem temperaturę stołu problem znikł. Drukuję na patyczkach od wytłaczarki plasitku z e-leclerc.
Rozgrzewam stół do 60 stopnie.
Smaruję patyczkiem, i rozprowadzam po stole równo.
Zmniejszam temperaturę na 30-40 stopni i drukuję dla mnie idealne rozwiązanie. Fillament dobrze przylega i nie ma odkształceń na narożnikach, pewnie dlatego że szybciej stygnie jak jest niższa temperatura.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013