Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Budujemy mecha

Budujemy mecha 08/11/2012 10:32 #2119

Od jakiegoś czasu chciałem zbudować mecha, a teraz jak mam drukarkę 3D jest okazja, żeby to zrobić :)

Co to jest mech?
Oczywiście nie chodzi o roślinki rosnące w lesie. ;)
Chodzi o robota np. takiego: http://konachan.com/image/212235d8488d7 ... x-78-2.jpg
albo lepiej: http://konachan.com/post/show/141121/gu ... undam-suit

Etapy projektu
Pierwszy etap to zbudowanie ruchomej figurki o wysokości 15-20 cm.
Drugi etap to zwiększenie skali tak, aby zmieściły się serwomechanizmy i elektronika.
Trzeci etap to wbudowanie prawdziwego min. 5-metrowego mecha z metalu ... może kiedyś :lol:

Podział zadań
Zaprojektowałem już nogę, która porusza się w 6 miejscach.
Jako osie stosuje kawałki filamentu 3mm. Resztą mechaniki też chętnie się zajmę.
Potrzebuje kogoś kto zna się na modelowaniu np. w Blenderze, aby z zewnątrz model wyglądał naprawdę imponująco.
Aktualnie model robię w Sketch Up'ie.






Są chętni?
  • viresx
  • viresx Avatar
  • Offline
  • Posty: 351
  • Podziękowania: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 08/11/2012 13:05 #2121

Ja mam doswiadczenie w blenderze, ale artysta ze mnie zaden. Mam tez pare projektow z wykorzystaniem serw i innych pierdol na koncie. Jak bys cos chcial i miał jakies konrety to pisz.
A co do etapow projektowania, to polecam od raz zaczynac od skali w ktorej chcesz stosowac napedy. Bedzie polowe mniej roboty, bo jak teraz nie przewidujesz serw, to jak nagle bedzie chcial je dodac to wyjdzie ze musisz praktycznie wszystko robic od zera. Na przyklad taka stopa, nie dasz teraz serwa, wstawisz pozniej i okaze sie ze czesc musi wygladac zupelnie inaczej, jedna zmiana wymusi kaskade nastepnych i bedziesz po lokcie w przerabianiu, wkurzal sie ze musisz zmienic koncepcje itp itd...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 08/11/2012 14:46 #2122

W takim razie możne najpierw zaprojektuje figurkę mniej-więcej jak to ma wyglądać, a potem dostosuje się skalę i jakąś mechanikę, a dopiero na koniec wypasi graficznie :)
Narazie i tak bez przerwy przerabiam model - chce zobaczyć jakie powinno mieć wymiary i zakres ruchów, dlatego zajmuje się głównie mechaniką, a wygląd zewnętrzny zostawiam na później.

Nie chce się od razu zniechęcić drukując model po pare godzin, tylko po to żeby wszystko przerabiać - a tak mam w 1h wydrukowaną całą nogę ;)
  • viresx
  • viresx Avatar
  • Offline
  • Posty: 351
  • Podziękowania: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 08/12/2012 09:21 #2127

Kibicuję z całego serca! :) Ale będzie ciężko, tęgie głowy zainteresowane tematem ledwo radzą sobie choćby z chodem takich urządzeń. Plastikowy model - tak, działające urządzenie - jakbyś znalazł jeszcze ze 20 osób które zjadły w temacie automatyki, robotyki, sterowania i mechaniki zęby to może za kilka lat miałbyś działający model... Nie chcę Cię tutaj zniechęcać, ale to nie jest prosta sprawa i od razu powinieneś mieć tego świadomość.

A co do projektów i modeli 3D - komputerowa seria MechWarrior. Nie uwierzę, że w całym internecie nie znajdziesz chociaż 100 przeniesionych w rozsądny format modeli z tych gier. One są całkiem fajne same w sobie - a także doskonałą bazą do przeróbek.
  • BlazakoV
  • BlazakoV Avatar
  • Offline
  • Posty: 453
  • Podziękowania: 13
FreeDim - drukarki fotopolimerowe
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 08/13/2012 07:28 #2144

BlazakoV napisał:
Nie chcę Cię tutaj zniechęcać, ale to nie jest prosta sprawa i od razu powinieneś mieć tego świadomość.
To oczywiste :? Ale się nie poddaje i będę meldował o postępach :D
BlazakoV napisał:
A co do projektów i modeli 3D - komputerowa seria MechWarrior. Nie uwierzę, że w całym internecie nie znajdziesz chociaż 100 przeniesionych w rozsądny format modeli z tych gier. One są całkiem fajne same w sobie - a także doskonałą bazą do przeróbek.
Dzięki za podpowiedź - problem jest taki, że w grze te mechy mogą się poruszać.. w rzeczywistości jednak brakuje miejsca lub jakiejś osi i np. nie może skręcać :lol:

Co polecacie na mechanikę? Serowmechanizmy wystarczą, czy macie pomysł na coś innego/mocniejszego?
  • viresx
  • viresx Avatar
  • Offline
  • Posty: 351
  • Podziękowania: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/27/2012 11:30 #3076

viresx napisał:
BlazakoV napisał:
Nie chcę Cię tutaj zniechęcać, ale to nie jest prosta sprawa i od razu powinieneś mieć tego świadomość.
To oczywiste :? Ale się nie poddaje i będę meldował o postępach :D

Też trzymam mocno kciuki! Zaprojektowana przez Ciebie noga prezentuje się bardzo fajnie! Na kickstarterze niedawno z sukcesem udało się zebrać fundusze na projekt budowy hexapoda o pociesznym imieniu Stompy - sporych rozmiarów kroczącego bota przypominającego wyglądem pająka. Ale moim zdaniem znacznie ciekawszymi robotami (i zdecydowanie bardziej realnymi finansowo) są te dwa modele:

[youtube:343wk6qa][/youtube:343wk6qa]
PhantomX zmodyfikowany przez twórcę MorpHexa hexapod bardzo szybko przebierający odnóżami.

[youtube:343wk6qa][/youtube:343wk6qa]
MorpHex - hexapod, który potrafi się zmienić w kulę i toczyć w wybranym kierunku
ala maszyny bojowe z pierwszej części Gwiezdnych Wojen ;) Twórca tego robota
zdobył kilka miesięcy temu główną nagrodę w konkursie Boca Bearings 2012 Innovation Competition



Ja na Twoim miejscu poszedłbym bardziej w taką stylistykę:





Tu masz prawdziwą kopalnię pomysłów: conceptrobots.blogspot.com
  • dziarski
  • dziarski Avatar
  • Offline
  • Posty: 78
  • Podziękowania: 3
All your base are belong to us
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/27/2012 11:38 #3077

Superowe te dwa pajączki. Przy tej kuli to czekałem tylko kiedy otworzy skrzydła i poleci do góry :D
  • acc
  • acc Avatar
  • Offline
  • Posty: 212
  • Podziękowania: 1
Pozdrawiam,
Adam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/27/2012 11:55 #3078

Niesamowite te roboty. Viresx a nie łatwiej byłoby zacząć od takiego pająka?
Dwunożne i czworonożne to o wiele większe wyzwanie.

Świetne też są roboty Boston Dynamics na pewno widzieliście:
[youtube:1b1mmprn][/youtube:1b1mmprn]
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/27/2012 12:08 #3079

Tak, trzeba przyznać, że kula jest zaje..sta!
How will you use the $10,000 prize?

To make more advanced robots. I would also like to invest in a CNC machine; so far I’ve made most of the custom parts by hand.

Nie wiem czy bardziej nie przydałby mu się faktycznie reprap ;)
Ale to jest mega pomysł na pojazd dla ludzi, kierowcę można by umieścić w łożyskowanej kapsule w środku, rewelacja. :)
  • brzul
  • brzul Avatar
  • Offline
  • Posty: 67
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/27/2012 16:23 #3081

Przekonaliście mnie - hexapod wymiata :D
Ale mecha nie odpuszczam, tylko odkładam na później ;)
  • viresx
  • viresx Avatar
  • Offline
  • Posty: 351
  • Podziękowania: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/27/2012 23:00 #3092

brzul napisał:
Tak, trzeba przyznać, że kula jest zaje..sta!

Nom jest genialna ! Nie wiem czemu gość jeszcze nie wystartował z kickstarterowym projektem. Mogę się założyć, że zebrałby fundusze na uruchomienie produkcji pierwszej serii MorpHexów w mgnieniu oka. Pewnie stara się dopracować konstrukcję. Wyobrażacie sobie ile modyfikacji takiego bota można by stworzyć na drukarce 3D? :D

Poniżej moim zdaniem najlepsze prace anno domini 2012 z conceptrobots.blogspot.com
















Tu chyba autor bardzo mocno inspirował się BigDogiem Boston Dynamics.





  • dziarski
  • dziarski Avatar
  • Offline
  • Posty: 78
  • Podziękowania: 3
All your base are belong to us
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/28/2012 07:25 #3098

problem czesto jest taki, ze artysta w ogole nie mysli nad uzytecznoscia.

TACHIKOMA rzadza!

http://www.veoh.com/watch/v17013846CBMf ... ma+Tribute
  • yru
  • yru Avatar
  • Offline
  • Posty: 308
  • Podziękowania: 2
otwarty projekt drukarki golemD - www.thingiverse.com/thing:141321
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 09/28/2012 08:39 #3099

yru napisał:
problem czesto jest taki, ze artysta w ogole nie mysli nad uzytecznoscia.

TACHIKOMA rzadza!

Fakt, ale artysta wytycza kierunek. Czasem finalny produkt niewiele się różni od konceptu (na przykład w branży motoryzacyjnej).

TACHIKOMA mi się nie podobają ale mają bardzo ciekawą funkcję: skaczą!

Boston Dynamics opracował skaczącego robota :D
[youtube:28tvx92l][/youtube:28tvx92l]
Sand Flea
  • dziarski
  • dziarski Avatar
  • Offline
  • Posty: 78
  • Podziękowania: 3
All your base are belong to us
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 10/01/2012 14:04 #3164

Gdzie diabeł nie może ...
[youtube:3ushi6lo][/youtube:3ushi6lo]
KONTO ZAWIESZONE
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Budujemy mecha 10/04/2012 20:31 #3228

  • viresx
  • viresx Avatar
  • Offline
  • Posty: 351
  • Podziękowania: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2

 

• Polityka Prywatności  •  Regulamin  • Kontakt• FAQ                                                                                                                                                                           Monkeyfab 2013